štvrtok 8. mája 2014

Kysak - Stará Ľubovňa (28.4.2014)

Jedného krásneho dňa (25.4.) ... no čo Vám budem rozprávať :D
Proste výlet proti prúdu rieky Torysa


Kysak - Prešov = stará známa pokojná cesta
toto bol pokojný úsek s miernym mrholením.

Prešov - Sabinov = nikdy viac 
Prvý krát som sa vydal smerom na severozápad od Prešova a aj keby nepršalo by to bol dostatočný zážitok, hlavne na dlhom stúpajúcom úseku za Veľkým Šarišom. Úzka cesta bez krajnice, neuveriteľná premávka a kvôli začínajúcemu dažďu som nemohol ísť po krajnej čiare, lebo na nej to riadne kĺzalo.

Sabinov - Lipany = stabilizáciaTento úsek cesty som si veľmi vychutnával, lebo práve nepršalo a aj cesta sa akosi rozšírila :)
Pred Lipanmi to bol absolútny luxus po novej ceste.


Obec Krásna Lúka


Lipany - Plavnica = zážitok
V Lipanoch som sa vydal na Krivany, keďže som sa chcel už vyhnúť hlavnému ťahu. Za obcou Torysa to už bolo presne to, po čom som túžil - 10 áut za hodinu :)
No potom však nastali iné nepríjemnosti. Dážď. Vietor. A Bajerovské kopce. Za obcou Krásna lúka sa začalo dosť brutálne stúpanie, ktoré som mohol prekonávať šliapaním vo vlnovkách, keďže tu za 15 minút skutočne prešli len 3 autá. Priamym šliapaním som to už nezvládal, najmä pre hmotnosť batožiny, únavu po dňoch učenia ale hlavne pre nedostatočnosť prevodov na Impulse do kopca s takýmto stúpaním.
Na vrchole som zistil, že ma čaká ešte jedna časť kopca, no najhoršie už bolo za mnou. Zjazd do Plavnice bol nekonečný, pretože po mokrej vozovke som sa nechcel púšťať vysokou rýchlosťou.

Plavnica - Ľubovnianske kúpele = finiš
Menší kopec a pomalé dokončenie trasy. Za lepších podmienok by mi táto trasa trvala aspoň o pätinu kratšie, no aspoň som mohol overiť nepremokavosť cyklobrašní :)

85 km, 770 hm, 27 kg, 4h15


V nedeľu (27.4.) som sa zviezol do Starej Ľubovne, prebehol som si centrum a aj hrad. Pre nepriazeň času a počasia som sa rozhodol, že domov sa zveziem vlakom. Z Ľubovne šiel krásny nízkopodlažný a hlavne na čas, a v Poprade som si počkal asi 40-50 minút :D

Tento výlet stál rozhodne za to a spoznal som opäť krásny kus Slovenska.


Ďalšie fotografie:

Hrozný úsek od V.Šariša za mnou

Sabinov



Lipany


Obec Torysa


Za Bajerovcami ma dobehla konkurencia z Krásnej Lúky (aký má pekný klaksón :) )

Bajerovce a okolité kopce som prekonal



Nebezpečné klesanie mi neumožnilo ísť rýchlejšie než 20 km/h




Nedeľa:
Prameň Ľubovnianka



Stará Ľubovňa



Ľubovniansky hrad:







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára