streda 21. mája 2014

BBT 2014 - vyrážame (21.5.2014)

BigBikeTour 2014

Plány sú pestré, ciele vysoké ...

Práve som vyšiel z mojej, na dlhý čas poslednej horúcej domácej sprchy. Je to moje tradičné miesto pre uvažovanie a chytenie inšpirácie k písaniu článkov. Musím sa však priznať, že mám v hlave mnoho rôznych myšlienok, ktoré mi nedovolia, aby som sa sústredil na túto jedinú činnosť.

Ako to bude prebiehať? Čo sa môže prihodiť? Sme pripravení na všetko?

... na poslednú spomenutú otázku som dnes dostal odpoveď vo forme zásielky, v ktorej bol univerzálny multikľúč 16v1. To bola, teda aspoň SILNO dúfam, skutočne posledná vec, ktorá mi chýbala vo výbave.

Verím, že viac než mesiac trvajúca aktívna príprava bude postačujúca, nakoľko som sa po minuloročných skúsenostiach v mnohom poučil a vedel som sa zamerať na viaceré detaily. Pri diaľkovej cykloturistike si musíte vedieť poradiť len s tým čo máte, takže je potrebné mať zabezpečené mnoho vecí:

1.) bicykel - je to najcennejšie a najpodstatnejšie, čo so sebou máte, a ovplyvňuje to takéto cestovanie asi zo 60%
(spoľahlivosť, hladký chod- prevody a pneumatiky, bezpečnosť a stabilita, pohodlnosť, ergonómia, viditeľnosť)

Hlavné motto: vidieť a byť videný


2.) bývanie - po každom dni je potrebné sa uložiť k odpočinku a načerpať sily. Tu sa treba vedieť spoľahnúť na "mobilný domov", ktorý nesmie byť ťažký ani objemný, no postačujúci a odolný.

Tento stan bol upravený na mieru presne pre moje potreby domácim tímom šikovných ľudí s nápadom, víziou a zručnosťou.
Viac informácii o praktickom využití napíšem, až ho aj skutočne otestujem :)



3.) výbava - náradie, náhradné diely, doplnkové pomôcky (sťahovacie a izolačné pásky, laná a.i.), všetko, čo sa môže hodiť

4.) znalosti, schopnosti - zdanlivo odlišná kategória, no ani znalosti nepadajú z neba a treba sa vopred mnoho naučiť, natrénovať naštudovať si okolnosti a podmienky na vybranej trase. Vďaka znalosti terénu a prostredia si viete rozložiť sily a aj psychicky sa pripraviť na etapu ďalšieho dňa. Tento aspekt, aj keď je až na štvrtom mieste, ovplyvňuje túru z 25-30%

5.) doplnková výbava - každá maličkosť, ktorá sa na ceste môže hodiť. Ako zaujímavý detail spomeniem kompas v kryte zvončeka :)



Šťastie praje pripraveným, a tak dúfam, že pripravení sme. Držte palce, čítajte aktuality, lebo zajtra VYRÁŽAME !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára