piatok 30. augusta 2013

Tour de Košice 2013 - 1. a 2. etapa

Od štvrtka (29.8.) sa vo večerných hodinách mal začať prvý cyklopretek Tour de Košice. S Marekom Mižaninom sme sa rozhodli, že si ešte pred prvou etapou prejdeme trasu piatkovej etapy cez Bankov na Klatovianku. Moja prehadzovačka to však nezvládla a tak som mohol používať len jeden prevod. Preto sme sa od Girbeša pomaličky presunuli na štart prvej etapy - na Hlavnú ulicu k morovému stĺpu.

Prvá etapa bola špecifická v tom, že nešlo o presne vyznačenú trasu, ale bolo potrebné prejsť piatimi kontrolnými stanovišťami. Takýto koncept mi plne vyhovoval, keďže mám zmáknuté všetky skratky, prechody, semafóry v meste. Rozhodol som sa, že ako prvé navštívim stanovište pri JumboCentre. Aj napriek jedinému prevodu som sa tam dostal naraz s iným pretekárom, avšak po odbočení na Hviezdoslavovu smerom k Infinity aréne to prehadzovačka už nevydržala a tak som bicykel odniesol ručne do cieľa. Následne sme sa s bicyklom nechali odviesť autom. No nie domov, ale priamo do cykloservisu v Kysaku. Týmto chcem poďakovať Dušanovi M., ktorý ma prijal aj vo večerných hodinách.


Vďaka rýchlemu dopoludňajšiemu zákroku sa mi podarilo nastúpiť na druhú etapu s opraveným bickylom. Štartovalo sa z parkoviska pred amfiteátrom v dvoch vlnách s odstupom jednej minúty. Ja som štartoval v tej druhej, avšak po expresnom štarte, kde sa za mnou vytvorilo veľké prázdno, som začal dobiehať cyklistov z prvej vlny. Na konci záhradkárskej osady ma predbehol jediný (!) pretekár, ktorý štartoval naraz so mnou. Pokračovalo neúprosné stúpanie až na Horný Bankov. V tomto úseku som sa držal pri Súťažiacej v červeno-bielom drese - Katke, avšak od križovatky na Bankove si zvolila priamejšiu, no strmšiu cestu nahor, kde získala náskok, ktorý som dobehol na zjazde. Po rázcestie Girbeš som si dokonca vytvoril aj celkom slušný náskok, no po odbočení nesprávnym smerom sa všetko zmenilo. Po zídení späť na správnu cestu som aj tak nestretol žiadneho iného pretekára, čo mi nepridávalo na pocite, že idem správne. Po pár sto metroch som však už videl značenie trasy a tak som bol už spokojnejší.

Západ slnka pred koncom pretekov

V úseku cieľovej rovinky som si do toho ešte poriadne šliapol, ale výledok ma pomerne sklamal, no keďže ide o prvú takúto skúsenosť, beriem to s rezervou. Najzaujímavejšie je, že za celý pretek ma predbehol len jediný pretekár, čo však mohlo byť spôsobené tým, že tí najlepší štartovali v prvej vlne :)


Ďalšie informácie o Tour de Košice sa dozviete na stránke:
 http://tdke.tesel.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára