sobota 14. septembra 2013

Tour de Košice 2013 - 5.etapa - záver


Podrobný rozpis najdlhšej etapy si treba naštudovať 

Piata eteapa bola záverečná a najdlhšia časť súťaže. Štartovala od splavu pri sídlisku Nad Jazerom a začínala smerom na Krásnu. Prejazd dedinou bol veľmi pokojný vzhľadom k nedeľnej premávke. Etapa pokračovala do Zdoby cez neutlačenú štrkovú cestu, popri ktorej viedla poľná prašná cestička, ktorá bola značne vhodnejšia k jazde. Zo Zdoby bolo potrebné prejsť zožatým poľom so značným stúpaním k záhradkárskej osade. Tento úsek bol spestrením závodu, nakoľko bol jediným, ktorý všetci súťažiaci prekonávali tlačením bicyklov. Tu sa prejavila moja odhodlanosť súťažiť naplno a tak som väčšinu kopca tlačil bicykel behom. Vybojoval som si tým miesto v prednej časti peletónu, ktoré som si udržal až po obec Hrašovík. V tomto úseku sa už dopredu prebojovali tí najlepší jazdci, ktorí štartovali s odstupom niekoľkých minút.

Zhromaždenie pred štartom

Ďalšia časť preverila rýchlosť na rovnom asfaltovom povrchu. Prešli sme Beniakovcami a asfaltový povrch bol ukončený až v Beniakovej Podhore odbočkou do strmého kopca k Zelenému dvoru. V tomto prašnom úseku sa šliapalo ťažko a tak som niektoré úseky musel bicykel tlačiť. Príjemnú spoločnosť mi pri tom robila Katka Labašová, ktorá štartovala minútu po mne, takže to bol určitý psychologický tlak.

Posledná zákruta pred cieľovou čiarou

Zo Zeleného dvora sme sa spustili cez záhrakársku oblasť a pokračovali sme okrajom lesa k sidlisku Ťahanovce. Tu som si udržiaval rovnomerný náskok pred súperkou, avšak po prejazde nebezpečne pôsobiacou skupinkou osôb som ju z bezpečnostných dôvodov počkal. Čakalo nás ešte posledné stúpanie okolo vodárenskej budovy a prejazd panelovou cestou k Európskej triede. Tu sa nachádzala neživá kontrola - namaľované čislo na zemi. V tejto fáze som bol konečne najviac vo svojej koži a prejazd sídliskom prebiehal tesne v zákonných medziach maximálnej rýchlosti 50 km/h . Cieľ sa nachádzal pri Súdkoch pod Ťahanovcami, kde sme stihli všetko vyhodnotiť ešte pred dažďom.

Ďakujem celému organizačnému tímu a súťažiacim za skvelý prvý ročník TDKE

Celkovo som sa umiestnil na 8. mieste, čo je pri mojej prvej skúsenosti s cyklopretekmi pozitívny výsledok, najmä s ohľadom na poruchu na bicykli v prvej etape a tým nabratím straty 12 minút (bez nich by to bolo 6.miesto ;) )

Celkový víťaz ako aj víťaz všetkých etáp - Martin Ujlaky


Ďalšie info na stránke Tour de Košice 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára