štvrtok 18. júla 2013

Kysak > Bidovce > Trebišov > Slanec > Košice > Kysak (18.7.2013)

Výjazd do Trebišova mal byť spojenie príjemného s užitočným počas horúceho slnečného dňa. Išlo o návštevu môjho cyklopartnera Peťa Bereša kvôli záverečnému plánovaniu ďalšej veľkej cyklotúry.

Z domu som vyrážal tesne po 6tej hodine, kedy bola teplota na úrovni "príjmených" 12°C. Volil som tento čas, aby som sa do 7mej hodiny vyhol hustejšej rannej premávke smerom do Košíc. Začiatok bola mne známa trasa vedúca cez kopec v Obišovciach s následným prevažne rovinatým terénom obcami: Lemešany, Janovik, Bretejovce, Budimír, Rozhanovce, Košické Olšany. Tu som si dal menšiu prestávku a po prvej hodine jazdy som si konečne zaslúžil aj raňajky :D.

Sklamala ma absencia lavičiek v okolí centra obce. Nasledovalo podstatnejšie stúpanie kopcom pred Ďurďošíkom. Tu som sa stretol s pomerne veľkou toleranciou okoloidúcich vodičov, avšak všade sa nájde nejaká výnimka. Po prekonaní kopca som už mal zhodené všetky prebytočné vrstvy ošatenia. Po zjazde nasledovala etapa stáleho, plynulého, avšak mierneho stúpania cez Svinicu po Košický Klečenov. Tu sa začala vozovka prudšie dvíhať. Takto na ráno to bol značný nápor na psychiku, ale o to slastnejší pocit bol na vrchole Dargovského priesmyku. Tu som utrpel ďalšiu "ranu" - bufet nebol otvorený ( kto by to čakal o 9tej ráno, že? ).

Dargovský priesmyk 

Nedával som si tu dlhšiu prestávku, nakoľko nasledoval rýchly zjazd, ktorý sa spomalil až za obcou Dargov a úplne sa nevytratil ani v Sečovciach. Po krátkom prezretí tohto mestečka som sa vydal smerom cez Nový Ruskov. V Trebišove som sa stretol s Peťom a dal si väčšiu prestávku pri Kofole.
Cesta do Trebišova vyšla na niečo cez 60km.

Veža v Sečovciach

Nakoľko som sa nechcel vracať cez Dargov, zvolil som cestu cez Slanec. Z Trebišova som vyrazil po pol 12tej. Cesta viedla horami-dolami cez obce: Malý Ruskov, Plechotice, Egreš, Zemplínsku Teplicu, Slanské Nové Mesto. A tu sa začal najväčší boj. Psychické aj fyzické sily boli na konci a keď som zbadal nekonečné stúpanie k obci Slanec, myslel som že končím a už len budem tlačiť bicykel. Pozbieral som však odvahu a vydal sa nahor. Poctivo som šliapal, avšak prestávky boli čoraz častejšie, keďže som sa ich snažil zosúladiť s predchádzajúcimi kamiónmi, pre zvýšenie bezpečia. Každý záber bolel, neskôr už som od vyčerpania necítil ani bolesť, ale skôr zúfalstvo. Toto približne 3 km stúpanie mi zabralo najväčšiu časť cesty. Na jeho konci však stála cukráreň a tak som sa posilnil zmrzlinou, vďaka ktorej som zdolal stúpanie aj zvyškom obce až na vrchol.

Nekonečné stúpanie na Slanec


Tesne pod vrcholom bolo možné vidieť Košice a tak už bolo vyhraté. Najväčšia úľava a len 20km do Košíc. Bohdanovce, Nižná Hutka, Krásna, a som tam. Pozdĺž Hornáda som dorazil až na križovatku Sečovská-Prešovská, tu som sa preorientoval na centrum mesta. Ešte jedna prestávka v Ťahanovciach a šup domov.


KOŠICE !!!

****************************************************
Ďalšie fotky:

Sad za Dargovom

Sečovce

Prekvapivo upravené, no prázdne námestie v Sečovciach

Nový Ruskov - kostolík

V Slanci

Obzretie sa za Slanským hradom

Príjemný chládok počas takmer 30 stupňového dňa


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára